4 Petua Hilangkan Kedut Muka Dengan Cepat

Berikut Dikongsikan Petua Hilangkan Kedut Muka:






1)Minyak Zaitun


Minyak zaitun memang bagus untuk rawatan kecantikan kulit. Kandungan vitamin yang lengkap seperti vitamin C, D dan E, serta zat besi yang dilengkapi dnegan zat anti bakteria terbaik untk awet muda.

Sebelum tidur bersihkan muka terlebih dahulu, dan sapukan dengan minyak zaitun. Biarkan sampai ke pagi hari. Keesokan pagi barulah dibilas dengan air
bersih.


2)Masker Betik


Ambil dua potong betik masak, hancurkan. Masukkan ke dalam sebuah mangkuk, kemudian gaul rata dengan satu sudu makan madu. Setelah itu, sapukan pada muka. Biarkan selama 20 minit, kemudian barulah dibilas dengan air suam sehingga bersih.


petua hilangkan kedut muka


3)Buah Tomato

Buah tomato dapat memberikan perlindungan ekstra untuk kulit muka. Di dalam buah ini terdapat kandungan antioksidan yang tinggi.

Potong buah tomato bulat-bulat kemudian sapukan dengan madu asli. Setelah itu tempelkan pada bahagian muka yang berkedut. Biarkan selama 15 minit sehingga nutrisi tomato dan madu tadi meresap kuat di kulit muka.

petua-hilangkan-kedut-muka


4)Pisang


Petua hilangkan kedut muka dengan menggunakan buah pisang juga sangat efektif dan mudah
Cara membuat krim muka anti kedut muka ini sangat mudah. Hancurkan sebiji pisang sehingga menyerupai krim. Kemudian sapukan ke seluruh permukaan muka, biarkan selama setengah jam. Kemudian barulah dibilas dengan air suam.

petua hilangkan kedut muka


Tepuk-tepuk kulit muka anda setiapkali selesai membersihkan muka. Jangan sekali-kali mengelap muka sehingga benar-benar kering.


Semoga petua hilangkan kedut muka secara semulajadi ini bermanfaat untuk semua.

Comments

Popular posts from this blog

Rawatan Jeragat Di Marissa Aesthetic

HAPUSKAN PIGMENTASI TANPA RASA SAKIT HANYA DENGAN TEKNOLOGI BARU REDLIGHT DI MARISSA