PIGMENTASI (JERAGAT YANG TERUK)

Penampilan diri dan kecantikan, sememangnya tidak asing lagi dalam diri wanita. Di zaman yang serba moden ini, pelbagai masalah kulit sering melanda setiap individu tidak mengira usia dan jantina, terutamanya masalah pigmentasi@jeragat. Ia merupakan masalah kulit yang amat sinonim dengan kulit wanita asia. Apabila pigmentasi@ jeragat mula kelihatan, secara automatik hati merasa tidak tenang dan selesa. Ini kerana jeragat@pigmentasi ini akan timbul dari sedikit ke tompok-tompok hitam yang sangat hodoh jika tidak di rawat dengan segera. Pn Nora merupakan salah seorang pelanggan yang menghadapi masalah ini telah berkunjung ke marissa aesthetic untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai rawatan pigmentasi. Pn Nora menceritakan perasaan pertama kali melihat tompok-tompok hitam mula kelihatan di pipinya.
“Sudah pasti perasaan risau menyelubungi diri. Paling teruk, apabila saya hampir putus asa untuk merawat masalah ini. Pada mulanya ia tidaklah begitu teruk, tapi selepas memakai beberapa jenis produk dari internet, ia menjadi semakin teruk. Muka saya kelihatan seperti memakai topeng hitam, sangat gelap, kusam, dan kering.” katanya.
Setelah itu, dia mendapat info berkenaan Marissa aesthetic dari internet. Lalu tanpa ragu-ragu, Pn Nora berkunjung ke Marissa Aesthetic untuk meminta khidmat nasihat,
Di Marissa Aesthetic,
• Sesi konsultasi secara PERCUMA dijalankan, di mana consultant akan menganalisis masalah kulit yang dihadapi oleh pesakit
• Mendapatkan informasi dari pesakit berkenaan masalah yang dihadapi, rawatan yang pernah dijalankan oleh mereka sebelum ini dan juga kesan selepas rawatan tersebut.
• Pigmentasi berlaku disebabkan faktor usia, penyalahgunaan produk, genetik dan pemakanan
• Kesan pendedahan kepada cahaya matahari juga merangsang kehadiran jeragat pada muka
• Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang amiodarone, bleomycine, chloroquine, antibiotik seperti minocycline dan lain-lain turut menyumbang masalah ini
• Secara saintifik, jeragat@pigmentasi mempunyai pembuluh darah hidup yang akan merebak dan membesar jika tidak dirawat
• Ia memerlukan rawatan fizikal seperti laser dan penggunaan krim dan vitamin secara berkala untuk membantu proses baik pulih sel kulit.
Rawatan yang sesuai:
> Vitamin untuk matikan sel-sel pigment @ jeragat
> Laser untuk mematikan akar, memudarkan warna pigment, menyamakan tona kulit, dan membaikpulih sel-sel kulit rosak
> Ubat untuk membantu matikan sel-sel pigment
> Krim sapuan bersama formula khusus untuk membaik pulih masalah kulit berjeragat
Selepas 3 kali rawatan, Pn Nora datang semula ke marissa aesthetic.
“Doktor, saya amat berpuas hati dengan wajah saya yang sekarang. Wajah saya sudah bebas daripada jeragat yang degil dan hodoh selepas rawatan ini. Kini kulit saya kelihatan cerah, berseri, mulus dan licin. Paling ketara apabila, kawan-kawan dan suami menegur perubahan wajah saya. Terima kasih Marissa Aesthetic kerana mengembalikan keceriaan dalam hidup saya.”
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Informasi lanjut klik link di bawah:
Hubungi center-center kami yang berdekatan
Semenyih (HQ) : 03-8723 4808 / 013-244 8484
012-358 5949 / 013-272 4808
Kuantan : 017-358 1619 / 09-517 3561
Kota Bharu : 09-788 2304/013-388 09
WHATSAPP : 012-608 0159 (AIN)

Comments

Popular posts from this blog

Rawatan Jeragat Di Marissa Aesthetic

RAWATAN SERDEV