Menjaga kulit wajah pada musim hujan adalah sangat penting bagi mengelakkan kulit wajah menjadi kering. Berikut adalah cara-cara menjaga kecantikan kulit saat musim hujan:

                                              JANGAN LUPA PAKAI PELEMBAP 
                                  
                               


Pelembap sangat penting untuk menjaga kelembapan kulit, apalagi jika anda seorang yang aktif di luar. Udara yang dingin akan menjadikan kulit kehilangan kelembapannya.


                                     KURANGKAN PEMAKAIAN SCRUB 

Meskipun scrub dapat menyingkirkan sel-sel kulit mati, namun jika keadaan kulit lebih kering dari biasanya dapat menimbulkan iritasi kulit. Penggunaan scrub hanya boleh satu kali setiap minggu pada musim hujan. Perhatikan cara menggosok kulit, jangan terlalu kasar.

                            BERSIHKAN WAJAH DENGAN BETUL  
                                        


Membersihkan wajah memang penting untuk mencegah jerawat, namum pada musim hujan lebih baik jika kurangkan penggunaan sabun pembersih muka. Satu kali sehari rasanya cukup untuk mencegah kulit kering dan mengurangi kotoran pada wajah. 


                    PILIH PRODUK KECANTIKAN BEBAS ALKOHOL 

Alkohol dapat mengakibatkan kulit kering. Pada musim hujan disarankan untuk menggantikan produk yang mengandungi alkohol dengan produk bebas alkohol. Demikian juga dengan toner, sebaiknya hindari. Lebih baik membersihkan muka dengan masker.


BERSIHKAN KULIT LEBIH SERING DARI BIASANYA, KARENA KERINGATMU TAK AKAN SERING KELUAR SEHINGGA KOTORAN DALAM PORI-PORI TIDAK MUDAH TERBUANG.

Berkeringat merupakan proses evaporasi, yaitu proses penguapan air pada tubuh. Biasanya kotoran-kotoran yang terjebak di dalam pori-pori akan keluar bersama dengan keluarnya keringat, sehingga kulit lebih mudah dibersihkan.
Namun di musim hujan, di mana suhu menjadi lebih rendah, produksi keringat jadi lebih sedikit dan mengakibatkan kotoran tidak banyak yang terbuang.
Sebab itulah kamu perlu membersihkan wajah dan kulit lebih dari biasanya, yakni antara 3 – 4 kali dalam sehari. Dan selepas itu jangan lupa oleskan moisturizer setelahnya agar tidak kering.

                                           Gunakan Facial Spray (Pelembab )
                                  


Cara merawat kulit pada musim hujan agar tidak kering dengan menggunakan pelembab bentuk cream atau lotion untuk kulit tubuh, maka penggunaan facial spray berguna untuk melembapkan kulit pada wajah supaya tidak kering dan nampak bersisik. Ketika berada dipejabat atau tempat kerja lainnya. Lindungi kulit dengan spray pelembap  (facial spray) ke wajah. Untuk kulit tubuh, Anda boleh oleskan body lotion sekerap mungkin, terutama saat anda selesai mencuci tangan.

Semenyih (HQ) : 03-8723 4808 / 013-244 8484
Shah Alam : 019-396 3678 / 03-5524 5697
Bangi : 03-8928 9334/ 014-643 7996
Nilai : 012-358 5949
Melaka : 06-317 0412 / 013-338 6698
Kuantan : 017-358 1619 / 09-517 3561
WHATSAPP : 012-608 0159

WEBSITE :

FACEBOOK :

PM kami terus untuk maklumat lanjut >>

Comments

Popular posts from this blog

Rawatan Jeragat Di Marissa Aesthetic

RAWATAN SERDEV